Voor eeuwig en altijd. Het klinkt bijna als een sprookje. We hebben allemaal inmiddels geleerd dat we deze verhaaltjes niet al te letterlijk moeten nemen. Dat geldt dan ook voor die laatste E: Eeuwig. Maar als jij mensen weet te raken met een tekst, blijf je wél hangen in dat koppie.

Is het niet een beetje hoog gegrepen? Eeuwig herinnerd worden om een paar letters op papier? Geen zorgen. Niemand verwacht Shakespeariaanse kunsten. Maar men wil wél een tekst lezen die meerwaarde geeft aan de lezer, lekker leesbaar is en jou dus voor de lange termijn op de kaart zet. Hoe doe je dat?

 

 

  1. Deel je kennis. Wees niet bang dat anderen ermee aan de haal gaan, of dat je overbodig wordt. Je klanten erkennen het belang van een expert heus wel.
  2. Wees kort en duidelijk. Niemand houdt van langdradige verhalen.
  3. Creëer een lijstje met tips; zeker als je schrijft voor een online medium als een blog of website, is dat erg overzichtelijk.
  4. Voor wie schrijf ik? Deze vraag is je uitgangspunt, jouw boodschap is dat niet.
  5. Wel eens gedacht aan een boodschap in de vorm van een Infographic? Of een filmpje? Als dat niet blijft hangen…
  6. SEO of WOW? Teksten die expliciet geschreven worden voor zoekmachines staan soms bol van dezelfde zoekwoorden. Niet doen. Is alleen maar irritant voor de lezer. Zorg liever ervoor dat je tekst relevant en leesbaar is, en de WOW-factor heeft.
  7. Maak een tekst vlot door te variëren in toon en lengte. Zo nu en dan het vraag-versus-antwoord-trucje, de andere keer een lange zin gevolgd door een korte.

Als jij nu denkt: “Ja, daar heb ik iets aan!” Bekijk dan ook mijn voorgaande blogposts, wie weet kan ik je daarmee nog verder helpen. En als je concrete blogtips wilt ontvangen, schrijf je dan hiernaast in.

Delen is lief!

1 reactie. Reactie plaatsen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.
Je moet de voorwaarden accepteren voordat je het bericht kunt verzenden

Menu